Joey--Jon Mark(1975)

2011090210:00
 

Joey--Jon Mark(1975)
30年前吧,我還是個國、高中生,那時候聽西洋歌曲都是從廣播電台或是電視上的廣告歌曲,電視廣告都會搭配一首非常動聽的歌,然後會去唱片行買卡帶,這些卡帶多是「細胞」、「拍譜」(POP)或是「亞洲」等唱片公司出版的所謂大雜燴精選輯。
其中有一首,是1985裕隆新速利汽車廣告的配樂,當時光聽到這首歌曲,就滿有感覺,看看歌詞,描述不告而別的小伙子,家中父母的牽掛...!一直以來我只記得歌名Joey,不知演唱者是誰,曾經用這個歌名去搜尋,跑出來的資料,看了三天三夜到眼睛脫窗,也找不到,這一直是我日記上的遺珠之憾,終於有天在「我愛80年代流行音樂」的粉絲頁,無意間瞄到,我可以把這首歌納入收藏了,感激同好。

Joey, the corn is tall and yellow
Joey, the summer sky's so blue
And Joey, the farm is still as mellow
Joey, all that's missing here is you

You jumped a freight train to New Orleans
And nearly broke poor mama's heart
And she said I should go and find you
But I didn't know where to start

And papa he doesn't say much anymore
And your dog is always scratching by the door
Looking on down the trail

Hoping that you won't fail

Joey, come on home again ... ...

 


  •   政汶 於 2023-04-12 13:05 1F
  • 終於再聽到了